.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعال سیاسی اصول‌گرا در گفت‌وگوی ویژه با «شمال‌نیوز»
صابری : روحانی و دولتش از ابتدا، تعدادی پیرمرد خسته و بازنشسته بودند / این دو سمنانی –روحانی و احمدی‌نژاد- هر دو مهره‌های یک بازی هستند و در عمل با هم تفاوتی ندارد / علی لاریجانی در مازندران و ایران رای ندارد ....
شمال نیوز : یک نکته‌ای آقای قالیباف در رقابت‌های انتخاباتی می‌گفت مبنی بر این‌که روحانی نماینده 4 درصد است در عمل هم این‌گونه شد و وی رییس جمهور 4 درصد از تیم نزدیکان خود بود و به اکثریت مردم کاری نداشت و....
صابری : روحانی و دولتش از ابتدا، تعدادی پیرمرد خسته و بازنشسته بودند  /  این دو سمنانی –روحانی و احمدی‌نژاد- هر دو مهره‌های یک بازی هستند و در عمل با هم تفاوتی ندارد / علی لاریجانی در مازندران و ایران رای ندارد ....

شمال نیوز: اشاره/ مهندس علی صابری دبیر جامعه اسلامی مهندسین مازندران و دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری از مدیرانی است که در دولت‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر احمدی‌نژاد در استان ، مدیریت داشت  .هرچند با هر دو شخصیت، زاویه داشته و دارد .

 

گفت‌وگوی زیر درخصوص انتخابات 1400 ریاست‌جمهوری است :

 

• اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در چیست؟

 

به نام خدا/ هر انتخاباتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم است و امروز همه گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی بر انتخابات 1400 متمرکز شدند، و هر جریانی که در این انتخابات موفق شود، سرنوشت قوه مجریه به مدت چهار سال در اختیار وی خواهد بود، چون رییس قوه مجریه که همه کاره کشور است در این انتخابات مشخص خواهد شد.

 

همین اهمیت جایگاه ریاست جمهوری موجب شد که همه جریانات سیاسی و رجال برجسته، اعلام موضع کنند و وارد رقابت های انتخاباتی شوند.

 

• شما به‌عنوان یک فعال کهنه‌کار سیاسی، عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

 

ببینید اگر صادقانه پاسخ دهم باد بگویم جناب روحانی و دولتش از ابتدا، تعدادی پیرمرد خسته و بازنشسته بودند و ناکارآمدی این تیم از ابتدا بر ما مشخص بود به این دلیل که این تیم پیشتر امتحان خود را به ملت بد پس داده بود با عناوینی چون دولت سازندگی و  اصلاحات.

 

 

به نظرم اگر جناب هاشمی  یا میرحسین موسوی در سال 92 رییس جمهور می‌شدند همین افراد را به هیات دولت راه می‌دادند و از همین افراد استفاده می‌کردند و این موارد برای ما به‌عنوان یک تشکل شناسنامه‌دار اصولگرا، محرَز بود اما باید صبر می‌کردیم تا مردم خودشان به این نتیجه برسند و خوشبختانه امروز کسانی‌که عامل رأی روحانی بودند –افرادی چون دکتر زیباکلام- خودشان اعتراف کردند که ما اشتباه کردیم و نه تنها به اهداف خود نرسیدیم بلکه از اهداف مورد نظر خود دور شدیم.

 

یک نکته‌ای آقای قالیباف در رقابت‌های انتخاباتی می‌گفت مبنی بر این‌که روحانی نماینده 4 درصد است در عمل هم این‌گونه شد و وی رییس جمهور 4 درصد از تیم نزدیکان خود بود و به اکثریت مردم کاری نداشت و همین الان هم بخشی از عناصر اصلی این جریان در زندان هستند و حقوق نجومی‌بگیری را حق این مدیران می‌دانستند و گفتند این افراد ذخیره‌های انقلاب هستند و در عمل به تبعیض و شکاف طبقاتی دامن زدند، این افراد به دنبال اصلاح امور نبودند بلکه داشتند امور خودشان را اصلاح می‌کردند.


• ارزیابی شما به‌عنوان  یک فعال سیاسی که هم دغدغه دارید و هم سابقه فعالیت سیاسی، در خصوص انتخابات 1400 چیست و با توجه به پیش بینی پیروزی اصولگرایان  ، گزینه برتر این میدان کدام شخصیت اصولگرا خواهد بود؟

 

باید صبر کنیم و ببینیم چه اندازه رجال اصولگرا با هم وحدت می کنند . چون در صورت تفرقه،  ممکن است مانند سال 92 زمینه را به رقیب ببازند. همان‌طوری‌که می‌دانید جمع آرای 4 نامزد اصولگرا از حسن روحانی بیشتر بود و ما امیدواریم این موضوع در سال 1400تکرار نشود و همه رجال اصولگرا احساس تکلیف نکنند!

 

• در خصوص فعل و انفعالات جریان حامی احمدی‌نژاد و این‌که تبلیغات کردند و کمپین راه انداختند که رییس جمهور نهم و دهم مجدداً به صحنه باز گردد چه نظری دارید؟   

 

ببینید این دو سمنانی –روحانی و احمدی‌نژاد- هر دو مهره‌های یک بازی هستند و در عمل با هم تفاوتی ندارد. همین نامه نگاری احمدی‌نژاد به بایدن و به محمد بن سلمان که دستش به خود کودکان یمنی آلوده است نشانگر این است که احمدی‌نژاد هم چشم به خارج دارد و از جای دیگری خط می‌گیرد و من اطمینان می‌دهم که احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد دولت نهم نیست و یک مهره وابسته است . ضمن اینکه زمینه اصولگرایی ندارد، ملاحظاتی که یک سیاستمدار باید داشته باشد را نیز ندارد ضمن اینکه احمدی‌نژاد به خارج از خط مربوط است و حرفی از ایشان نیست.


• درخصوص علی لاریجانی چه نظری دارید ؟ برخی معتقدند اگر هم نامزد 1400 باشد، در مازندران طرفدارانی ندارد.

 

لاریجانی کاندیدای دولت است، شما گفتید در مازندران طرفدار ندارد من ضمن تایید این نظر می‌گویم در ایران هم اقبالی ندارد دلیل آن نیز محاکمه طبری است، چون در موضوع طبری، در حقیقت از نگاه مردم ، نوک پیکان انتقادها به سوی برادران لاریجانی بود . ضمن اینکه علی لاریجانی به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در مجلس معروف است و همه این موارد موجب ریزش آرا خواهد شد. علی لاریجانی در سال 1400 هم اگر بیاید، کاندیدای اجاره‌ای مورد نظر اصلاح‌طلبان است .


• در خصوص دولت‌های سازندگی ، دولت اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد چه نظری دارید؟

 

من در دولت هاشمی مدیر آموزشکده امام محمد باقر (ع) بودم و در همان زمان با اقدامات وی مخالف بودم. بنای تجملات و تشریفات در دوره هاشمی گذاشته شد . چون روحیه شاهی داشت.

 

هاشمی با حمایت خود از اختلاس کرباسچی، افزایش نرخ ارز و افزایش تورم نشان داد که به آرمان‌های اصلی انقلاب باوری ندارد و شعار سردار سازندگی هم یک شعار توخالی بیش نبود.  

 

در خصوص دولت اصلاحات هم باید بگویم که ما منتقد شخص خاتمی بودیم و بحثی نداریم اما در خصوص احمدی‌نژاد باید بگویم چهار سال اول که هنوز دستش برای ما رو نشده بود و دولتش هم در دست افراد موجه جریان اصولگرایی بود، خوب بود اما خودش رفته‌رفته این افراد را کنار زد و ماهیت خود را نشان داد و در چهار سال دوم کلاً به خط انحراف رفت و چسبید به مشایی و قصد معاون اولی مشایی و عزل حیدر مصلحی را داشت که حضرت آقا در هر دو مورد مانع شدند. وی با هیچ یک از مراجع میانه‌ای نداشت و با 11 روز خانه‌نشینی از ولایت و رهبری هم برید و خط خود را جدا کرد و امروز نیز از اصلاح‌طلب‌ها جلوتر رفته است.

 

 

بنابراین احمدی‌نژاد را فراموش کنید و بازگشت وی به کاندیداتوری هم غیرممکن است و اگر هم بیاید توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت خواهد شد.  

 

• به نظر شما ما به چه فردی در 1400 برای ریاست‌جمهوری نیاز داریم و آیا انتخاب یک نظامی مناسب می‌دانید؟

 

من باور دارم ما به کسی نیاز داریم که برای درد مردم کاری بکند و گامی بردارد و این روزها که سخنان قالیباف را که می‌شوم می‌بینم حرف‌های خوبی می‌زند البته نمی‌خواهم بگویم که حتما کاندیدا بشود یا نه، تاکید دارم که دیدگاه‌های خوبی را طرح می‌کند و بر مشکلات اصلی کشور تمرکز دارد.

 

درخصوص رییس‌جمهور نظامی هم به نظرم اگر کار کند و دلسوز باشد ایرادی ندارد، حضرت امام نفرمودند نظامیان رییس‌جمهور نشوند، گفتند کار سیاسی و حزبی نکنند وگرنه ما نظامیان موفق و مدیر کم نداریم و نمی‌توانیم بگوییم این افراد نباید رییس‌جمهور شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 بهمن 1399
ای مرحوم آیت الله حاج شیخ اکبر رفسنجانی بهرمائی (رحمه الله تعالی علیه) روحت شاد حرفت درست بود وهست
نا شناس 13 بهمن 1399
جناب اقای صابری ممکنه بقیه رو نشناسیم ولی شما که تو شهر خودمون زندگی میکنی رو خوب میشناسیم صحبت نکنی خیلی بهتره
نا شناس 13 بهمن 1399
اگر احمدی نژاد تدبیر می کرد دو کارخانه درخواستی باهنر و جامعه مهندسین را می داد الان محبوب این اقا می بود
علی 13 بهمن 1399
این آقا یادش رفت خودش مدیر دولت احمدی نژاد بود
نا شناس 13 بهمن 1399
تمام گرفتاری مملکت ماززرسرخودمرحوم هاشمی ونزدیکان ودست پروردگان اوست
حسین 13 بهمن 1399
آخه فعال سیاسی چرا حرفهای الکی میزنی
۱. قانونی که ما میدانیم رییس جمهور باید ۵۰درصد بعلاوه یک رای بیاورد و این یعنی اینکه نفر اول باید از مجموع بقیه حالا میخواد بقیه یک نفر باشد میخواد صد نفر باشد بیشتر رای داشته باشد.حالا چجوری با حساب و کتاب جنابعالی مجموع چهار نفر اصولگرا سال ۹۲ از رو حانی بیشتر رای آوردند خدا میداند.
۲.الزاما کسانی که به این چهار نفر رای دادند اگر اینها یک نفر بودند همه به اون رای نمیدادند و مطمئنا مجموع چهار تا اگر متحد میشدند تعداد رای به اندازه مجموع نمیشه چون شاید کسی به یکی رای داده باشه اما اگر اون شخص کاندید نبود حتما به نفر دیگه هم حزبیش رای داده نمیشه.
۳.چطور حضرت آقا در مورد هاشمی می فرمایند یار و دوست قدیمی قدیمی من هستند اما شما میگویید هاشمی شاهی هست.
و چندین مورد نقض دیگر در مصاحبه کوتاه که از حوصله خارج هست.
خواهشا مخاطب را ... فرض نکنید .تازه شانس آوردیم مصاحبه زنده نبود وگرنه معلوم نبود چه تحلیل آبکی دیگه داشتید آقای فعال سیاسی
نا شناس 13 بهمن 1399
اقای صابری دکتر محمود در قلب ماست
اطفا شما در حزب معطله راجع به ایشان اظهار نظر نفرمایید.شما حدتون این نیست
با شما پیرمردها ۹۲و ۹۶رو به غربگرایان و بعضا فتنه گران باختیم
برو لالا
نا شناس 13 بهمن 1399
باز دوباره پیداتون شد که حاج آقا....!!!!
فنی وحرفه ای روبه خاک سیاه نشاندی کافی نبود؟؟؟
الان داری درباره آینده کشور نظر میدی حاجی؟؟
بی خیال بابا....
واقعا که............!!!!!!!
حاج عباس رمدانی بزرگوار
این یک رپورتاژ آگهیه!
آقای صابری بزرگوار چون درچهارسال اول آقای احمدی نژادباسفارش آقای باهنر مدیرکل شدند اینگونه سخن میگویند...
صرفا جهت اطلاع فراموشکاران

پاسخ ها به این نظر
سید 14 بهمن 1399
دوران مدیریت مهندس صابری دوره طلایی فنی و جرفه ای مازندران بود و دیگر تکرارا نشد و نخواهد شد . شما که انتقاد می کنی از مهندس صابری حتما جزو اونهایی هستی که از مهندس ضربه شصت خوردی . جزو زیر در روها که میخاستی همیطور بیای سازمان و بری و کار نمی کردی . مهندس صابری شجاع با کارکنان زیر در رو و خاظی برخورد می کرد و به همین دلیل برخی مثل تو باهاش مخالف بودن .......... برو کار کن مگو چیست کار / که سرمایه جاودانی است کار
دوست قدیمی 14 بهمن 1399
حاج آقا یادتان هست یک بار کاندید شورای شهر شدین و زیر 1000 تا رای آوردین؟
حبیب 14 بهمن 1399
خیلی عالی تحلیل کردید آقای صابری عزیز . سپاسپگذار از روشنگری هاتون برای نسل جوان
حبیبی 14 بهمن 1399
دوست عزیز همین بزرگوار روزی کارکنان فنی و حرفه ای را به دو گروه احمدی نژادی ها و موسوی ها تقسیم کرده بود و بنا به ملاحظات حزبی و باندی خودش با افراد رفتار اداری داشت.عجیب است که امروز ایشان را روشنگر راه جوانان معرفی می کنید.ایشان اگر اینقدر روشنفکر بودند بعد از رفتنش از فنی و حرفه ای بنا به همان ملاحظاتی که ناچارا اسمش را باید حزبی گذاشت معضلاتی در فنی و حرفه ای از ناکارآمدی مدیریتی اش برجای گذاشت که تا سالها باقی خواهد ماند.....اگر خبر نداری حالا با اطلاع باش
نایب الله 14 بهمن 1399
سابقه مبارزاتی مهندس صابری از دهه ۵۹ برای همه محرز است مدیریت کار تشکیلاتی و تیمی ایشان این دوره برنمی گرده که همه اهل فن شده اند اعتقادات مذهبی و سیاسی ایشان حول محور ولایت بوده از زمان اوج ترور تا امروز دوست و دشمن بهتر می دانند حرفهای ایشان زهری برای دشمنان و التیامی برای ولایتمدراناست می ‌ادنند
کارمند فنی و حرفه ای 14 بهمن 1399
من افتخارم این است که در دوران مدیریت حاجی صابری در فنی و حرفه ای استان درس های زیادی از ایشان آموختم . در این دوران بود که شاخ خیلی ها که به خیلی جاها وصل بودن شکست . حاج آقا صابری فقط کار می خواست و کار و با بادمجان دورقاب چین ها مخالف بود . درود بر شما پیر روشن ضمیر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.